Assalammualaikum WBT...

Dalam hidup ini kita pasti ingin menjadi yang sempurna dalam segala aspek. Namun tidak semudah itu tanpa melalui pelbagai cabaran, ujian dan kekentalan semangat. Bahkan pasti ada kesilapan yang sering kita lakukan sebagai hambaNya biasa. Apapun jadikan kesilapan lalu sebagai pemangkin untuk memperbaiki diri menjadi lebih baik. Sesekali pandanglah ke belakang, di samping luaskan pandangan ke hadapan, yakini diri, usaha dan tawakal..In Shaa Allah menjadikan kita berjaya. Redha setiap ketentuanNya menjadikan kita sentiasa berlapang dada.

Diinspirasikan juga blog ini dengan koleksi2 petikan facebook dan blog yang lain dengan info yang bermanfaat sekadar untuk rujukan diri sendiri...

Sunday, July 14, 2013

Aneka juadah berbuka puasa...tapi ringkas dan sederhana

Masa puasa la keluarga selalu dapat berkumpul satu meja..meriah sungguh dengan berbagai-bagai juadah makanan. Kalau diikutkan nafsu tu memang x boleh layan semua makanan. Last2 bersahur pun rasa semput x larat makan. Tapi selalunya family makan ala kadar je..x layan sgt dgn godaan makanan di bazar. Lebih senang masak sendiri. Sekadar ada 2 menu makanan dan sejenis air manis sejuk dan teh sudah memadai. Terpulang pada diri masing2 nak mengawal nafsu makan tu. Apa pun menu utama yg selalu ada di atas meja sudah tentu mee goreng sanggul masakan mak. Sedap tiada tandingannya..Kalau x mee goreng sanggul, sudah pasti soto ayam atau sup tulang. 

Kelmarin buat karipap pusing.Sempat juga la menjamah sedikit karipap pusing buatan tangan ni. Bukan senang nak buat. Lps uli sana uli sini, gulung, potong dan roll lagi sambil menyanyi lagu row row row your boat siap juga akhirnya..entah sedikit terdorong dlm hati, cuba2 la beranikan diri pegi bisnes karipap tu..habis uuuu..nasib baik ada taruh sikit utk berbuka puasa hehehe..

aku nak tunjuk picture karipap pusing yg blur ni..memang blur sbb kamera x cantik..saja nak minta puji..hihi


Kejap lagi mo masak mee hoon..request dari anak saudara konon mo makan mee kuning..tapi alang2 dah beli mee hoon so jgn dok bazir. posa2 x baik membazir...

Ok la ada masa nanti aku akan update buat resepi mee goreng sanggul ye..



No comments:

Post a Comment